söndag, mars 05, 2006

Fräck frukost och nya möjligheter att skälla på mig...

Vaknade av mobilens ilskna tjut vid 14.00 (som sagt, jobbade natt...) Anneli hade ringt och ville fika. Vi träffades på Fräcka Fröken's Frestelser och jag åt en smarrig veggo till frukost! Vi skvallrade som vanlig och insåg att vi tillbringade för mycket tid på fräcka eftersom vi började att bli riktigt trött på musiken... Dessutom är de snåla med vin. Har man superstora glas får man stå sitt kast, ett glas vin är ett glas vin är ett glas vin. Eller hur?

Sen gick vi (jag, Peter & Max) runt strömmen (Max och Peter var även ute en timme då jag sussade)! Vi träffade Jack Russeln Stella, och de fick leka lite. Stella var lite rädd för Max (tydligen hade en annan dalmatiner rullat över henne en gång...) och visade detta genom att bli arg. Men Max är van, han brukar reta upp alla tjejer förr eller senare! Det gäller bara att vara tillräckligt dryg tillräckligt länge!


Imorgon ska vi träffa Jack Russeln Zeppelin. Max och Z leker väldigt bra ihop, Max kan vara lite hårdhänt pga sin storlek, men Z är så tuff att han bryr sig inte. Kul att två hanar i typ samma ålder går så bra ihop!

Så, inget mer spännande än så har hänt faktiskt... Eller jo! Jag har haft en inställning på min blogg som gör att alla som vill ge mig en kommentar oxå måste vara bloggare. Så nu förstår jag varför jag inte blivit överröst av frågor och förundringar över mitt otroligt spännande liv! ;-) Detta är nu alltså ändrat, ni vanliga dödliga kan nu oxå delge mig era tankar om mina tankar!

Och Peter, du har fel, Max har ingen favorit (bara den som sist gav honom mat/har godis...) men det har jag; DU!

Curacao weather update: +29C, Mer sol än moln och en lätt bris. Tö med andra ord :-D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Karin!
En superblogg, ggr 100 nu när man kan lämna kommentarer utan inloggning oxå *blink*.
Den där uppdateringen om ett ställe långt bort i Sydamerika känns överflödigt för oss i en halvmeter snö *hehe*.
Hoppas verkligen att ni får det supernajsigt "Över där" och lite söder ut!

Anonym sa...

Du har rätt. Alla snälla människor är favoriter i Max ögon!!
I morgon börjar färden mot karibien!!
Det kommer att bli så härligt

Anonym sa...

Eftersom Peter inte fixat Max spot ännu (vad jag vet) så lämnar vi en hälsning här om en riktigt skön semester...
Curry mumlar nåt om lyllo-Max & Wilma...