onsdag, mars 01, 2006

Vad hände med tredagarsregeln?!?

Tredagars regeln är enkel och efter vad jag trodde känd av alla. Den lyder som följer:

Pojke/Flicka (P/F) går ut på krogen. H*n möter en annan P/F. Samtycke uppstår och det beslutar att gå hem tillsammans. Efter en trevlig (förhoppningsvis) natt skiljs de åt, nu med ett nytt nummer i mobilen.

Nu till det kritiska. NÄR ska de använda detta nummer? Enligt mig och enlig regeln så är det tre dagar som gäller absolut inte mindre (needy) och helst inte mer ("Nehej, då får det vara då").

MEN, jag har upptäckt att denna regel:
  1. Inte är lika välkänd som jag trodde
  2. Ignoreras
  3. Växts ifrån (va? är det möjligt?)

Jag har på kort tid bevittnat inte mindre än tre brott mot regeln, och givetvis slutade inget av dem lyckligt. Man behöver nämligen tre dagar på sig för att:

  1. Lindra eventuell ångest
  2. Hinna längta lite
  3. Bli rejält orolig att h*n aldrig kommer att ringa.

Så, jag efterlyser nu tredagarsregeln och ser fram emot en snabb comback! Ni som mot all förmodan INTE hört talas om regeln, tacka mig, jag har just räddat framtida eventuella förhållanden!!

Dagens varning: Drick inte direkt ur coca cola flaskan (blöt...)

Dagens förvåning: I söndags (ja under hockeyn) ringde Anna och frågade vad jag gjorde, till min förvåning hör jag mig själv säga att jag planterade om mina blommor. Och - otroligt nog - det gjorde jag. Tydligtvis är jag född -61 och inte -81...

3 kommentarer:

Frida sa...

nej! tre dagar? högst två! absolut inte senare samma natt eller klockan sju morgonen därpå, men senast på måndag kväll om de har träffats på lördagen. tre dagar känns för svalt!

Karin sa...

Frida, du har ingen tala, du är förlovad och har villa, vovve och... ehh opel? Du är liksom off the market (vilket jag iof oxå är men ändå!)

Frida sa...

jamen, jag har väl också varit singel nån gång! :)