tisdag, mars 28, 2006

Stackars Max!!!

I dag har nog varit den värsta dagen i Max liv.
Stackars killen har kissat blod i två dagar, så idag var vi till veterinären. Inte Max's favorit direkt. Max vill inte hälsa på honom och darrar då han blir tvingad att stå på hans bord. Sen blev det bara värre. Vetten började klämma på magen, på snoppen och sen satte han in ett finger i rumpan på honom! Max var givetvis djupt olycklig. Sen togs det tempen (39.01C) och sen fick stackarn en spruta i rumpan.

Efter sprutan säckade Max ihop rätt snabbt, då fick han magen rakad och vetten gjorde ett ultraljud (som inte visade någonting). Då tyckte Veterinären att det var bäst att Max fick stanna så att han kunde röntga magen oxå. Så stackars (STACKARS!) Max bars sovande till ett rum där han sedan fick vakna upp helt ensam i en okänd miljö! Jag tyckte verkligen jättesynd om honom!

Det urinprov vi hade med oss var väldigt grumligt och innehöll mkt protein och blod - vanligt vid UVI - fast inte så mkt vita blodkroppar som också är vanligt vid UVI. Det hade även kristaller i sig, dock visade röntgen inga stenar. Prov har skickats och odlingar ska tas innan vi vet mer. Vi har fått medicin, men den är mot UVI som det inte är helt 100 att han har, och i vilket fall kan det även vara nåt mer.

Då jag hämtade lillkillen hade han bajsat ned sig :-( Han verkade jätteförvirrad. Det blev även ett till stick, ett blodprov, innan vi fick gå hem. Väl hemma ville Max gärna in, viftade på svansen och såg glad ut. Jag bad honom att vänta och gick för att fixa badkaret så jag kunde duscha av honom. När jag går för att hämta honom är han på väg ned för trappen för att slippa bada!! Han hatar att bada. Jaga tyckte så synd om honom och kände mig verkligen HEMSK!

Efter det fick han lite mat (vågade inte ge honom så mycket) och när husse(Peter) kom hem kunde han äntligen slå sig till ro i soffan.

Min lilla bäbis! Jag önskar att jag kunde förklara hur vi kunde vara så nesliga mot honom! Hoppas hoppas nu på att proven ger positivt resultat, annars väntar ev medicinering och specialkost (och BARA specialkost, inget annat) för Maxen...

Mattes älskling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej gumman! Ville bara hälsa till dig å Pricken och hoppas ni har fått bra provresultat! kram till er båda

Anonym sa...

tänkte på dig förresten när jag såg den här! :) http://video.feber.se/2006/03/bra_reklam_fr_a.html