lördag, mars 25, 2006

Jag går hellre naken...

Mycket med världen idag upprör mig. Och jag har även ganska så mycket information om allt som upprör mig. Jag har varit med i Amnesty sedan mitten av -90talet och även Djurens rätt, FN-förbundet osv. Jag brukar även vara cyberaktivist på greenpeace.se

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo att jag har sett fruktansvärda bilder, i media och i de organisationer jag är med i, jag har fått höra sorgliga levnadsöden och tragiska berättelser. Detta upprör mig. Men trots detta så lyckas jag på nåt vis alltid inse att det är inte mitt fel och att jag gör vad jag kan för att förhindra detta (om än, in the big pitcure, not alot). Jag upprörs inte mindre men jag kan sova om natten.

I veckan fick jag nedanstående länk skickad till mig. Bilderna som jag var dum nog att titta på sitter kvar än. Så fort jag blundar blixtrar de förbi mina ögon och jag får hålla mig för att inte skrika. Det känns som om nån sticker en kniv i mig. Då jag först såg dem började jag gråta, Peter blev såklart orolig och frågade vad det var, men jag fick inte fram ett ord. Det låter troligen dramatiskt, men sånt här får mig att inte vilja leva längre. Jag vet inte varför just dessa bilder upprör mig så mycket, men det gör de. De får mig att känna en enorm sorg.

De berör päls. Så, om du har päls, tycker päls är snyggt eller ok, funderar på att köpa päls eller tycker att det här med päls inte är så himla farligt, titta på nedanstående filmlänk.

Om inte, se inte filmen, jag har sällan, om någon gång mått så dåligt och den förföljer mig ännu. MEN skriv gärna på protestlistan, där kan du även läsa om vad det är som finns på filmen, dvs det du protesterar mot. Jag hoppas och ber att detta kan ha nån effekt, fast givetvis så är det som har störst effekt att du eller någon annan inte ens överväger att köpa päls.

Skriv under protestlistan:

http://www.heathermillsmccartney.com/petition.php

Se på den hemska Videon (ABSOLUT inget för barn!):

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Läste just vad du skrivit och klickade (mot bättre vetande) på filmlänken...USCH!FY FAN att människor kan göra så! Klarade av att se fem sekunder och det räckte mer än väl, förstår verkligen att du började gråta! Jättebra att du skriver om det och att du bifogade länken till namnlistan, skrev på direkt!