torsdag, mars 02, 2006

Om att äta upp OS-medaljer & kvotering

Fredrik Saweståhl (MUF) är inte min kompis. Han är en flitig insändarskrivare i Extra Östergötland. Faktiskt så flitig att jag börjar tro att han är anställd där. Han skriver den ena dumma insändaren efter den andra. Idag var det kvotering. Han menar att kvotering är orättvist och innebär att en person med annan etisk bakgrund än svensk och med sämre kompetens släpps fram före en kompetens tvättäkta svenne. IDIOT. Fredrik, om du läser detta (vad inbillar jag mig?!) orättvist är att läkare kör bil bara för att de heter Mohammed, att personer med utländskt klingande namn inte ens får komma på arbetsintervjuer, att kvinnliga chefer inom den privata sektorn inte når upp över 20%, att kvinnor år 2006 endast har i genomsnitt cirka 92 % av männens lön. Moderaterna var dessutom det parti som hade näst MINST antal kvinnor i riksdagen efter 2002 års riksdagsval. Allra minst hade en av deras ”allierade” KD. DET är orättvist. Kvotering är ett sätt att bryta de normer och strukturer som helatiden återskapar den SVENSKA mannen som det rätta, normala och åtråvärda i samhället. Dessutom, käre Fredrik, handlar det om personer med LIKA kompetens. Läs på.

Hur många medaljer fick Sverige i OS? Jag har ingen aning, men jag vet att det var två fler än vad alla sportfånar tror. Jag fick nämligen TVÅ OS-medaljer! En för "Bästa flickvän" och en för "Bästa par"!! Riktigt fina medaljer utan stt stort hål i mitten och gjorda av lenaste mjölkchoklad!! Tyvärr förtjänara jag nog inte riktigt Bästa flickvän medaljen, jag råkade äta upp den... Jag har vissa perioder då jag är typ hungrig och (extra) godissugen jämt. Tyvärr har jag en sån period nu, inte bra för Beach Curacao, men va fan, jag har ju 4dgr på mig!!

Bäst idag: Att hockeylaget kan bli av med sina medaljer för att de ville ha en fest och fira sig själva. HUR dum får man bli...

Näst bäst idag/ jobbigast idag: Att Max tömde sina analsäckar i vår säng, nästan i Peters ansikte! Utomhus lillen, utomhus.

Sämst idag: Muskelstepp passet jag var på, hängde inte med för fem öre, ingen hjälp fick jag heller *tjurig*

Curacao countdown: Räkna själv, jävligt snart iaf...

1 kommentar:

Karin sa...

Tänkte bara säga att min insändare kom in... och fick medhåll av andra! Det du Freddan!