torsdag, december 30, 2010

Nu är 2010 slut...

Så då har även 2010 kommit till ett slut. 2009 var ett förändringens år med ny(a!) jobb, sommarhus, ny bil. Det var även första året jag sprang en ultradistans.

År 2010 har inte inneburit samma förändringar. Vi har visserligen flyttat. Köpt en lägenhet. Och visserligen har Peter tagit körkort (och köpt halva bilen). Men detta är ju knappast världsomvälvande. Lägenheten köptes tidig vår och jag börjar se ett mönster här. På våren blir jag rastlös och vill ha förändring. Kläderna kliar och livet känns trist liksom. Någon annan som känner igen sig? (undrar just vad som händer i vår...?)

Roliga händelser under 2010:

  • I mars åkte jag, mamma och Pernilla till Portugal på träningsläger. Jättekul att springa och träna och träffa en massa inspirerande människor! Tyvärr påföljde en skada som dock helt magiskt försvann i maj med stötvågsterapi.
  • Under juni och juli är vi mycket ute i stugan - jättehärligt! Peter syster kom förbi med söta barn och min snälla mamma och snälla Rolf kom förbi och hjälpte oss med att byta panel på huset. Vi börjar även umgås mycket med våra två grannar ute i Parstorp - mycket trevligt! Vi hittar även en mycket unik orm vilken får herpetologiska sällskap att slå volter av lycka.
  • I slutet av juli springer jag Full Moon Race nere på Österlen. En härlig upplevelse och jag spränger gränsen för hur långt jag lyckas springa.
  • I augusti fyller min far 60år och vi har fest ute i farmor och farfars stuga. Kul att träffa släkt och alltid kul att vara ute i "Ewertsberg".
  • I september slår jag PB på halvmara (1.38) och milen (44min) och känner att jag kan än bättre.
  • I september får jag även chans att umgås med en del av familjen lite mer då min söta mamma bjuder mig och Peter till Rohdos. En härligt skön vecka!
  • I oktober kommer jag trea på Höstmilens 5km, i regn och lera. samt slår PB på marathon på Åland.
  • I november springer jag 8x10km i Kristers Ultraintervaller och förvånar nog mest mig själv.
  • I december var det ju jul och trevligt såklart och jag och Peter hade en myshelg på Tranås Badhotell. Jag når även mitt mål om 2000km under 2010.
Så, hur blir då 2011?

3 kommentarer:

Carina sa...

Vilken massa härliga händelse du har haft under året! Kul med alla bra ultralopp du har sprungit, du är verligen superduktig.

Önskar dig ett fantastiskt underbart löparår och år 2011!! Vi ses!
Kram

Malin I Form sa...

Jo, jag känner igen mig! Jag skulle gärna vilja flytta inom väldigt kort :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad mycket roligt du har varit med om under året som gick!