måndag, januari 10, 2011

Dumt

Återvände (för första gången sedan studierna) till biblioteket för att spara lite pengar genom att låna istället för att köpa. Drog på mig en finfin (ej ännu klarlagd eller betald) skuld för att jag inte lämnade tillbaka i tid. Dumt.

Var kissnödig på stan idag och för snål för att betala fem kronor för skitig toa. Gick in på chokladkafét för att sno åt mig en kiss. Kunde ju köpa nåt jag behövde när jag ändå var där. Hittade inget jag behövde (yeah right, nämnde jag att det var ett chokladkafé?) men skylten "OBS! Toa ENDAST för kunder!" var allt annat än diskret. Fick lov att köpa två pyttesmå praliner för 22kr. Klart dyrare än 5kr plus att jag slutat med godis (...sedan i morse visserligen, men nu kommer jag aldrig att ta mig i kragen nog för att sluta igen). Dumt.

3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Oj vad tokigt! Du kanske kan ge bort chokladen som present till någon?

Karin sa...

Karin: försent... :-S

Carina sa...

haha, vad rolig du är. Ibland är man lite väl dumsnål :)