söndag, januari 30, 2011

Januari - over and done with

Då var januari (i princip) över. Skönt om du frågar mig, det känns som att det varit januari i månader... Men januari har varit en bra månad. Årets första natt och dag spenderades i vårt älskade torp, det händer kul saker på jobbet och det har blivit ljusare!

Löpningsmässigt har jag slagit rekord med 262 löpta kilometer i januari varav många kvalitetspass (tränar ju numer med klubb, känns flott, he he) ett ultrapass,* tre pass på tre mil och två dryga halvmaror. Hög fart på två av dessa långpass. Jag har även alternativtränat samt lagt fokus på att stärka min "core". Its a boring job but I got to do it...

*Ultrapasset ja. Jag efterlyste löparkompis på FB och Henrik, en kille jag träffade i Portugal förra året, samt min partner in crime Ida nappade. Henrik åkte ända från Stockholm för att få kuta runt i Östergötland, kul! Grejen var ju även att sympatispringa med de duktiga Espo-löparna och i detta gjorde även Carina och Sofie, om än på andra orter. Här i Peking fick vi ihop 52km igår och för mig gick det sjukt bra! Jag var stark och pigg hela tiden och känner ingenting från passet idag, KUL! Faktiskt känner jag mig BÄTTRE än innan passet då jag kände mig lätt sliten. Detta är något jag upplevt förr, att en ultra liksom läker ut småkänningar. Någon annan som upplevt detta?

Igår hade jag hade kunnat springa mycket längre och fortare. Vi höll i snitt 6min/km tempo varav de första tre milen gick snabbare. Detta pass var sjukt bra inför TEC, både fysiskt och, kanske framför allt, psykiskt! I can do it!

3 kommentarer:

Carina sa...

Ja, det är klart du kan!!! Låter som om du har något riktigt bra på gång till TEC. Det ska bli jätteroligt att träffa dig då och se ryggtavlan av dig ;).

Jag såg din fråga på min blogg, jag skriver ett inlägg om det snart.

LOPARJANNE sa...

Låter som ett långt och bra januari för dig... Härligt grymma långpass du skriver om. Själv känner jag mig ganska sliten efter 35 km från igår, får väl öka distansen och se vad det ger... ;)

Karin sa...

Carina: vi får väl kuta några mil ihop på TEC tycker jag!

Janne: ha, ha. Look who's talking! Du som löpt sjuka mängder och lååånga långpass i januari! Har allt koll på dig vai jogg.se :-)