onsdag, januari 26, 2011

Yours truly, sympatispringa eller bara helgmysa? Kärt barn har många namn...


På söndag går den roliga tävlingen Yours truly av stapeln. Du springer 50km var du vill och laddar upp ditt resultat på hemsidan. Jag deltog båda datumen förra året, men en gång i "fegisklassen" (25km).

Men i helgen går även en mycket större tävling: Espoo 24tim löpning. Ultra Sandra och Johanna är exempel på två coola tjejer som båda ska delta. Det är båda superduktiga och välförberedda och jag tror att det kommer att gå jättebra för dem.

Vad har då dessa tävlingar med varandra att göra? Jo, jag funderar på att springa Yours truly (och ev redan på lördag! Vädret ska bli bättre å så hinner jag återhämta mig till roliga tisdagsintervaller med Tjalve! Gills kanske inte för tävling, men för mig) och på så sätt samtidigt sympatispringa med alla duktiga Espoo-löpare (och kanske kunna ge dem lite styrka?). Och om inte annat så får jag nog en mysig tur?

Sol och plusgrader utlovas, planerad tur är Norrköping-Kolmården-Åby(the scenic-route)-Svärtinge-Norrköping.



Vill du följa med, vill du följa med?? Ja, det får du Gärna!

6 kommentarer:

Jennie sa...

Hade jag bott i närheten hade jag helt klart hängt med.. Istället tar jag "fegis" 25km på söndag. Espoo nästa år kanske?

J sa...

Av naturliga skäl kommer jag inte att hänga på, men jag röstar såklart för att sympatispringa! Du kan sympatispringa huvudklassen OCH fegisklassen :D

Alexandra sa...

Självklart är det så. Du har helt rätt där - med rätt inställning är halva jobbet gjort! :) Ska väl också tilläggas att man på något lustigt vis ändå vill att det ska vara jobbigt. Om man inte hade njutit av det jobbiga, hade man nog aldrig heller tyckt om löpning (emellanåt). Inte sant? :)

Carina sa...

Jag ska sympatispringa både lördag och söndag då flera kompisar ska springa i Esboo. Och när jag inte springer kommer jag att skicka peppmeddelanden och trycka på F5 på datorn för att se hur det går för dem :).

Sofie RW sa...

Bra idé. Jag ska nog också sympatispringa lite i helgen. Man måste ju offra sig :)

Trail-Sofie sa...

Lycka till med "Yours truly", jag ska nog också långspringa - på lördagen! Jag fortsätter med mitt "varvande" :)