lördag, januari 22, 2011

Lördagsgodis


Humor. Ser ni salta sillarna ovan? En verkar ha blivit en haj... Det rörde nog till det i godisburken ;-)

Ikväll blir det parmiddag hos oss. Tre par. Egentligen minst två personer för många för vårt bord, men finns det hjärterum... Det blir kantarelltoast till förrätt, röding till varmrätt och blåbärscheesecake till efterrätt. Jag kunde inte bestämma mig för vilken cheesecake jag skulle göra, så jag blandar recepten från detta, detta, och detta. Sedan hoppas jag på det bästa. Jag är fullständigt usel på att följa recept!

Imorgon ska jag testa på långjogg med Tjalve, 25km står på schemat. Kul att springa en runda jag inte testat förr, och kul med sällskap! Synd att det börjar redan kl:9.30, att Max inte kan följa med samt att jag är rätt manglad efter tre tuffa träningsveckor. Men jag ska visa vart skåpet ska stå och tar snabba gruppen. Så, nu är det sagt och jag kan inte ändra mig :-)

9 kommentarer:

J sa...

Om ditt lördagsgodis består av två ynka salta sillar/hajar så måste jag nog se över min godiskonsumtion, tror jag.

Ha en trevlig kväll! :)

Sofie RW sa...

Oj, den kanske är från Eqypten eller nåt? Trerätters låter som perfekt uppladdning för imorgon! Ha så trevligt!

Unknown sa...

Jag gillar bilden på coops version - konstiga blåbär de har fått fatt på :)

Ha det kul imorgon!

Anonym sa...

Röding är inte vegetariskt, jag hänger inte med, i det förra inlägget skrev du att du var vegetarian? Så vad åt du denna Lyxmiddag?

Karin - FitnessochHälsa sa...

Mysigt med parmiddag och hoppas att långpasset idag gick bra!

Karin sa...

J: I wish! Godis är min akilleshäl och min stora last... Mitt lördagsgodis får inte plats på bild.
Sofie: Trerätters hade varit en bra uppladdning om den inte innebar att jag kom i säng efter 02.00 samt att vi serverade x flaskor vin till. Vätskebrist från start, så att säga...
Helena: Just den bilden gjorde mig jäkligt misstänksam. Jag måste ha misslyckats kapitalt, min såg inte alls ut så...
Anonym: "Lyxmiddag"! Tack för komplimangen! Även jag åt fisk vilket, korrekt noterat, inte är förenligt med en vegetarisk kost. Jag är veg. av etiska skäl (kan gå in mer på detta någon annan gång) men äter fisk (försöker undvika "röda listan")
Karin: det var lyckat! (bäst av allt: blåbärscheescake över tills idag :-D ) Och jag rockade på passet. 25 BACKIGA km (a la lidingöloppet) i 5min/km tempo - Kul!

Carina sa...

Såg i kommentaren att passet idag gick riktigt bra!! Snyggt jobbat!!

LOPARJANNE sa...

Den där stackars sillen hajade nog inte vem han var i handlag med... :)

Frida sa...

Hej Karin!
Vad roligt att du sprang med Tjalve, gick det bra? Hoppas du är kvar och springer när jag kommer tillbaka!:-)