torsdag, januari 03, 2013

Jag bantar?

I Evansville i USA (var annars?) är 37,5% så pass överviktiga att det räknas som fetma. TRETTIOSJU PROCENT ÄR FETA! De tillverkar numer extra stora likkistor. Den yngste som begravdes i en sådan var 11år. ELVA ÅR! Portionerna där har dubblat/tripplats i storlek och vissa portioner innehåller mer än 2000kcl PER PORTION (dvs typ en normalkvinnas totala dagsförbrukning...).

Sådant här fattar jag bara inte. Jag fattar verkligen inte. HUR är det möjligt? Jag förstår fullt ut hur man kan bli lite mullig (utan en lust för löpning skulle jag nog själv vara det (och leva längre?) men man vaknar ju inte upp en dag och väger 160kg. Jag förstår fullt ut att mat är mer än näring för många (tröst, sällskap, vana mm), men ändå. För mig känns det omöjligt.

Fast kanske är jag extra elak just för att jag inte ätit typ alls idag? Åkte till ridningen (det kändes inte schysst att avboka så sent) och det var rätt skönt att komma ut men jag orkade inte riktigt hela lektionen å tränaren är rätt hård ;-) Resten av dagen i soffan med dålig TV (bla "Superfat VS Superskinny varifrån fakta ovan kommer ifrån) och ont i magen. Jag och tre toast. Ingen viktökning idag. Mer vinterkräksjuka till Evansville? (Som sagt: elak).

Inga kommentarer: