lördag, januari 05, 2013

Hårt

Idag körde jag långpass med NocOut. Första på lääänge. Jag fick bestämma väg :-) och jag ville ha barmark. Det lyckade vi med till ca 60 procent men där det var is så var det inte så halt så det var en bra runda. Första milen gick snabbare än jag hade tänkt (vi brukar hålla rätt moderat fart på långpass) men inte så snabb (under 5:30-tempo) men sedan drog de upp farten allt mer och sista milen gick i typ 5:05-tempo. Ingen jättefart, men bra mycket snabbare än vad jag trott (5:40) och med min nuvarande form så kändes det snabbt (om än fullt överkomligt). Totalt 25,3km i strålande sol och med bra sällskap och fart - härligt (men hårt)!

Något annat som känns hårt är att vi igår fick våra bröllopsinbjudningar från trycket och då inser att vi skrivit ett fel. Sedan inser vi att vi beställt typ dubbelt så många som vi behöver... #fail

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vilken fart! Imorn är det dags för mig att långpassen. Gissar dock på liite långsammare :) Grymt kört!

Unknown sa...

ja vilken fart! snabbdistansfart ;) men jag är inte förvånad längre när det gäller dig!

ååååh, vill veta mer om ert bröllop, blev det Leksand!??

Anonym sa...

Härligt långpass! Skicka lite sol häråt är du snäll. :-)