fredag, januari 18, 2013

"Just nu skulle jag kunna springa hur länge som helst!"

800m intervaller i campushallen, målet var att springa dem på ca 3:08. Min sämsta blev 3:06, bästa 2:59. Snittempo 3:48. I am BACK!

På vägen hem fick jag sällis av fyra klubbkompisar. Vi pratade zombies, Hornidalrunt, BAMM och kärlek. Det var kall, men jag hade kläder nog för att värma en hel familj innuiter. Benen sprang av sig själv, snön knarrade. Det kändes verkligen så, så jag sa "Just nu skulle jag kunna springa hur länge som helst!"

Mitt sällskap sprang vidare när jag kom fram till min dörr, jag gick upp för trappen glad, nöjd med intervaller fylld av energi...

Så fort jag öppnat dörren tvärdog jag. Utan förvarning. Händerna skakade, hungern gjorde mig matt, jag frös, flämtade orkade knappt stå. Som det ska vara alltså ;-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

du är ju så snabb! snabbare än blixten!

Sofie sa...

Det är ju den känslan man vill ha! Du verkar verkligen vara tillbaka igen!!